Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
AutoMIV va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.
Definitia contractului de vanzare: orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Contractul se consideră încheiat în momentul confirmării comenzii de către AutoMIV printr-un mijloc de comunicare durabil (e-mail).
Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Este recomandat ca produsul să fie returnat în ambalajul original și însoțit de toate accesoriile. Lipsa ambalajului sau a altor componente poate duce la diminuarea valorii rambursate, conform OUG 34/2014, art. 14 alin. (3). Produsele care prezintă urme de utilizare excesivă, deteriorări sau intervenții neautorizate pot face obiectul unei diminuări semnificative a valorii rambursate ori pot fi refuzate în cazul în care nu mai pot fi revândute conform scopului inițial.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza AutoMIV cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin AutoMIV
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de maxim 14 zile calendaristice de la receptionarea produselor, insa ca si procedura ne straduim sa achitam retururile in prima zi de joi dupa receptia si verificarea produsului de catre personalul AutoMIV.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate catre AutoMIV personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul poate alege orice curier dorește, însă dacă optează pentru serviciul nostru de returnare, costul este 19.99 RON.
Produse excluse, fara drept de returnare
Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
În cazul în care produsul prezintă urme de utilizare sau ambalajul este deteriorat într-un mod ce afectează valoarea de revânzare, se poate aplica o taxă de diminuare a valorii, proporțională cu gradul de depreciere, conform OUG 34/2014, art. 14 alin. (3).ℹ️
Informații suplimentare privind returul prin curier ales de client
În cazul în care consumatorul alege să returneze produsele folosind un alt serviciu de curierat decât cel oferit de AutoMIV, este necesar să:
Prințeze formularul de retur (completat cu datele sale și numărul comenzii);
Introducă formularul în interiorul coletului, astfel încât returul să poată fi identificat rapid și corect procesat.
📦 Coletele fără elemente de identificare pot suferi întârzieri în procesarea rambursării.
⚠️ De asemenea, nu trebuie adăugată nicio sumă la ramburs (ramburs la livrare). AutoMIV nu acceptă colete cu ramburs și acestea vor fi refuzate.